RSS

wzór rozwiązania umowy telefonicznej

Melancholy...


Temat: Rozwiazanie umowy telefonicznej z dialogiem
Witam. Z dniem 31 sierpnia kończy mi sie umowa na telefon stacjonarny z firma Dialog. Nie chce jej przedłużać. Dzwoniłem dziś z zamiarem zakończenia tejże umowy ale nie mogę tego uczynić telefonicznie :/ Trzeba napisać list.. Żadnego wzoru na ich stronie nie ma- pytałem. google przekopałem również nie ma nic konkretnego :/ Jest może na forum ktos kto juz coś takiego pisał albo wie jak to napisać? Prosze o wzór.
Źródło: telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=44338



Temat: Wedelkowa droga do szczęścia. Vanilka biega za TM[']

A kto zadzwoni?
Bo ja narazie mam kontakt tylko z Gallergo- ktory jest posrednikiem- jego wlasne slowa.
A osoba wytypowana do podpisywania umowy, tez potrzebuje konsultacji.
Jak narazie sa sami posrednicy.....
Czy oni wszyscy moga dzwonic?
Sama rozmowa telefoniczna nie rozwiąże wszystkich problemów związanych z tą adopcją. Łącznie ze zdjęciami można ją potraktować jako coś w rodzaju bonusa, zakładając, że nastąpiłoby to w ciągu najbliższych dni.
Wrócę jednak do sprawy zasadniczej.
AFN (GreenEvil) otrzymał wzór proponowanej umowy, która zakłada zrzeczenie się wszelkich praw do Wedelka na rzecz TSV Neuss.
W opinii AFN-u, oraz wielu innych zainteresowanych osób, umowa tej treści jest nie do zaakceptowania.
Nasza propozycja mówi o ustanowieniu "opiekuna prawnego" w postaci wspomnianej fundacji, która to będzie miała pełne prawo do wyadoptowania Wedelka do domu docelowego. W świetle obowiązujących przepisów jest to możliwe i w naszej opinii jedyne rozsądne rozwiązanie.
W ten sposób AFN zachowałby prawo do informacji na temat dalszych losów Wedelka, a w skrajnej sytuacji (np. brak należytej opieki) do decydowania/współdecydowania o jego przyszłości.

Chciałbym przypomnieć, że zgodnie z ustaleniami, do końca ubiegłego tygodnia, AFN miał poznać miejsce pobytu Wedelka i nie przypominam sobie żeby było to uzależnione od czegokolwiek.
Byłbym też wdzięczny za informację, czy opiekunowie Wedelka zastrzegli sobie anonimowość, czy jest to suwerenna decyzja osób biorących udział w adopcji ze strony Niemieckiej?
Źródło: dogomania.pl/showthread.php?t=35530


Temat: Zmuszenie przez serwis do zakupu baterii.
Zmuszenie przez serwis do zakupu baterii.
  Witam

Gwarancja aparatu się skończyła, i jak to zwykle bywa, popsuł się.
Po odesłaniu do serwisu w rozmowie telefonicznej zostałem poinformowany że trzeba wymienić baterię za 270zł (sic!). Zgodziłem się. Wczoraj chciałem anulować zamówienie, z prostego powodu- baterie do tego apratu kosztują w granicach 30zł, serwis zaczał straszyć ze ich prawa konsumenckie nie obowiązują i termin 10 dni na rozwiązanie umowy telefonicznej także, a aparatu nie zwrocą (!) dopóki nie zostanie zapłacone za baterię. W końcu stanęło na tym że dowiedziałem się że "rozmowa nie jest na telefon" i żebym wystosował pismo. Nie ma problemu, wystarczy przecież tylko pisemne odstąpienie od umowy (moge prosić o wzór?).

Czy jest możliwe aby serwisu nie obowiązywało prawo konsumenckie?

pozdrawiam

PS Dodam że zgodziłem się na zakup baterii dwa dni temu.
Źródło: forumprawne.org/showthread.php?t=4258


Temat: Rozwiązanie umowy z UPC
A jednak jest sposob na rozwiazanie umowy z UPC!!!

Mialem ten sam przypadek z UPC - umowa zrolowala sie na kolejne 12 miesiecy ale juz bez cen promocyjnych... Zadzwonilem do UPC i zlozylem telefoniczna reklamacje na takie cos, mianowicie napisalem ze nikt nie poinformowal mnie o koncu umowy, o tym ze sie rolluje na kolejny taki sam okres i o to ze nie moge zwiekszyc sobie transferu a zarazem zmienic umowy na czas nieokreslony. Postraszylem ich ze gdy tylko skonczy mi sie umowe to znajde sobie innego providera internetu/uslug ktory bedzie dla klienta a nie klient dla niego...
Pani z telefonicznej obslugi klienta przyjela reklamacje.
Oprocz tego zlozylem reklamacje za pomoca formularza na stronie UPC z ta sama trescia.
Rezultat byl taki ze po 3 dniach oddzwonila pani konsultantka z informacja iz kierownicto UPC wyrazilo zgode na zwiekszenie mi transferu i zmiane umowy na czas nieokreslony. Musialem tylko wyslac listownie wypelniona nowa umowe do siedziby UPC (wzor zostal mi wyslany na skrzynke mailowa). Gdy tylko zmienili mi umowe i zarazem transfer (z ta informacja zadzwonila pani Z BOK-u, a informacje potwierdzilem na stronie Moje UPC) zlozylem wniosek o rozwiazanie umowy.
Dzieki temu uniknalem kary za zerwanie umowy (~250zl) i placenia rachunkow przez kolejne 7 miesiecy za cos z czego bym nie korzystal - bo musialem wyjechac....a umowa z UPC jest rozwiazana... moze to info komus pomoze :)
powodzenia
Źródło: hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=20556


Temat: Ogranizacja wspólnoty
Z włąsnego doświadczenia ( jako zarządcy wspólnot mieszkaniowych ) mogę polecić następujące rozwiązanie:

1. Duża wspólnota - więc ZARZĄD powinien być wieloosobowy ( polecam
3 osoby ) wybrany z pośród właścicieli - developer również może być w
zarządzie.
2. Zarząd podpisuje umowę z firmą zajmującą się profesjonalnie
zarządzaniem nieruchomościami - z zakresem obowiązków określonym
w UoWL.
3. Profesjonalny zarządca ma obowiązek składania sprawozdania z
działalności raz na kwartał do członków zarządu, w tym : sprawy
kosztów poniesionych, planowanych prac, przedstawienia ofert zgodnie
z planem remontów ( wybór wykonawcy może zasugerować, lecz
decyję powinien podjąć zarząd ), sald poszczególnych właścicieli itd.
W przypadku awarii ( co w waszym przypadku właściwie nie ma miejsca
ze względu na nowy budynek i gwarancje developera ) zarządca ma
obowiązek telefonicznie uzgodnić z zarządem koszty jej usunięcia.
Samodzielnie może podejmować decyzję do wysokości kosztów np.
1000zł powyżej ma obowiązek ustalenia z zarządem zakresu prac i
kwoty.

W ten sposób wybrany z pośród właścicieli zarząd wspólnoty, angażowany jest jedynie raz na kwartał ( z wyłączeniem przypadków szczególnych - awarie ) i to jedynie przez konieczność przeczytania sprawozdania zarządcy. Jeżeli zarząd będzie miał jakieś pytania można je zadać telefonicznie.

Jest to sposób często praktykowany w pewnym mieście :wink: na śląsku i jak do tej pory się sprawdza.
Polecam zgłosić się do najbliższego stowarzyszenia zarządców nieruchomości z prośbą o listę czynnych zarządców i wystąpić do nich z prośbą o ofertę na zarządzanie nieruchomością.

Wzory ew. umów czy uchwał mogę wysłać na maila.

Pozdrawiam

Gerda
Źródło: wspolnoty.org.pl/viewtopic.php?t=60


Temat: lokator uciekł(??), dług zostawił...

  Cytat:
Napisał/a FLY87 Witam i proszę o poradę.

Wynajmuję od października mieszkanie Panu X. Za 2 pierwsze m-ce płacił, teraz nie. W umowie mamy zapisany 1-miesięczny okres wypowiedzenia, a w przypadku kiedy przez miesiąc zalega z opłatą za 1 cały okres rozliczeniowy (a więc w praktyce-za miesiąc), mogę rozwiązać umowę natychmiastowo i ma 10 dni na opuszczenie mieszkania.
15tego stycznia mijał okres, kiedy to zalega mi przez miesiąc z czynszem. (w umowie mamy że do 15tego każdego miesiąca płaci za dany m-c). Wielokrotnie telefonicznie upominałam się o zapłatę, i w końcu poinformowałam, że 15tego stycznia przyjdę i albo dostanę pieniądze (choćby za jeden miesiąc) albo rozwiązuję umowę.
Niestety o umówionej godzinie nikt mnie do mieszkania nie wpuścił, od wtedy też telefon tego Pana milczy:/ Do mieszkania na razie nie wchodziłam- żeby uniknąć potem jakiś problemów (oskarżenie o kradzież itp.) Podejrzewam jednak, że nikogo tam nie ma..jest cicho, światła pogaszone.. Niestety sąsiadów nie było -chciałam ich podpytać trochę..

Teraz pytania..i proszę o radę:
-mam mu teraz wysłać list informujący o rozwiązaniu umowy i prosić o opuszczenie mieszkania do 25.01, tak? Jest jakiś wzór takiego listu? Wysłać mu to na adres zameldowania (inne miasto, ale tam prawdopodobnie też go nie ma), czy na adres mojego mieszkania, które teoretycznie zajmuje..(nawet nie wiem czy on tam jest czy nie!). u mnie nie miał meldunku tymczasowego.
-najprawdopodobniej odpowiedzi na ten list nie uzyskam, ba-on go nawet nie otrzyma! Co robić dalej??
-czy będzie możliwość, aby doliczyć mu do ‟długu” nie tylko opłaty licznikowe (w umowie było, że sam płaci, a w praktyce umówiliśmy się, że będzie mi dawał pieniądze i ja będe to płacić) ale też kwotę, którą tracę z tego powodu, że mieszkanie będzie stało nie zajmowane miesiąc czy dwa-aż znajdę następnych lokatorów? No i oczywiście koszta wymiany zamka w drzwiach, skrzynce pocztowej..
A czy lokator był zameldowany na czasowy okres ?? Opłacony podatek, itp. ??
Źródło: forumprawne.org/showthread.php?t=98560


Temat: zapytanie o HOWTO sieci trzepakowej
zapytanie o HOWTO sieci trzepakowej
  Witam,
Przymierzam się do zarządzania dostępem do internetu w bloku, w którym
od niedawna mieszkam (Praga Północ/Warszawa). Dotychczas udostępniała go
pewna jednoosobowa firma, która się na tym kompletnie nie znała
(przynajmniej z opowieści sąsiadów) i właśnie zwija interes. Chętnych na
początek ok. 15 lokali (blok liczy 60), część infrastruktury już jest
(skrętki i kable telefoniczne - poprzedni provider korzystał z DSL'ki od
"Francuzów"). Chciałbym Was poprosić o polecenie jakieś lektury albo ew.
podpowiedź w kilku kwestiach:
1. U kogo się podłączyć? Przejrzałem kilka ofert i najciekawsza na dzień
dzisiejszy wygląda DSL "promocja jesienna". Lojalki się nie boję (karą
za rozwiązanie jest tylko różnica między promocją a nie promocją). Wiem,
że za niską ceną idzie nie najlepsza obsługa ale z tego co czytam to nie
jest aż tak źle. Czy jest coś innego co warto rozważyć w naszej sytuacji?
1*) Mam wrażenie, po przeczytaniu kilku tematów polip'a, że DSL różnie
działa w zależności od regionu. Czy rzeczywiście tak jest? Czy mogę
jakoś sprawdzić "mój region"?
2. Jaki sprzęt warto postawić? Na co zwracać uwagę? Wydaje mi się, że
istotne jest abym miał możliwość kontroli ruchem i robieniem z niego
logów. Czy są jakieś routery, które by to zapewniły czy lepiej postawić
linux'a? W obu przypadkach: jakie konfiguracje wystarczą? Na co
dodatkowo zwracać uwagę?
3. Czy da się jakoś sensownie zabezpieczyć przed niskim upstreamem? 15
osób korzystających np. w DSL4000 z 512kb/s up to już wystarczy czy nie?
4. Umowy: co powinno się znaleźć w umowie z sąsiadami? Czy jest gdzieś
jakiś wzór? Oczywiście dostęp chciałbym zrobić legalnie.
5. Sprawy prawne: czy jest gdzieś opis jakie są obowiązki trzepakowego
provider'a? Np. obowiązek trzymania logów.
6*. Czy są jeszcze jakieś tematy o których powinienem pomyśleć?

Jeżeli ktoś już o to kiedyś tutaj pytał to b. przepraszam. Przeszukałem
forum kilka miesięcy wstecz i nie znalazłem...

Pozdrawiam,
Rafał

Źródło: forum.ocm.pl/showthread.php?t=47451


Temat: Samsung PS50B850 - TEST OTWARTY (prawie najcieńsza obecnie plazma na świecie)
Przykładowe pismo o odstąpieniu od umowy
  Przygotowałem wzór pisma o odstąpieniu od umowy. Jeżeli komuś może się przydać - proszę bardzo:
-----------------------------------------------------------------------------------------

Miejscowość, data. <Nabywca>
(Firma, adres)
<Sprzedawca>
(Firma, adres)

dotyczy: odstąpienia od umowy sprzedaży z <data nabycia>
Szanowni Państwo!
W dniu <data nabycia> nabyliśmy od Państwa odbiornik telewizyjny Samsung PS50B850 o nr fabrycznym <numer seryjny>. Załączamy kopię faktury VAT dokumentującej tę transakcję.
W dniu <data odkrycia wady> po rozpoczęciu testowej eksploatacji odbiornika ujawniliśmy wady fizyczne odbiornika, z których jedna – głośna praca elektronicznych układów odbiornika – uniemożliwia jego normalną eksploatację.
Po niezwłocznym zgłoszeniu ujawnionych wad do działu serwisu w Państwa sklepie przy <adres sklepu> uzyskaliśmy zapewnienie, że wada zostanie niezwłocznie usunięta przez serwis producenta (Samsung) w ramach udzielonej przez niego gwarancji.
Zwróciliśmy się do serwisu producenta z żądaniem usunięcia ujawnionych wad. Niestety, pomimo dwóch napraw dokonanych (w dniach <data 1> oraz <data 2>) przez pracownika serwisu wada nie została usunięta. Usunięto natomiast pozostałe wady. Wprawdzie pracownik serwisu potwierdził, że naprawy nie uważa za zakończoną, ale nie był w stanie podać nawet przybliżonej daty jej zakończenia.
W zaistniałej sytuacji postanowiliśmy skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi i w oparciu o Art. 556 § 1 kodeksu cywilnego w powiązaniu z Art. 560 § 1 kodeksu cywilnego odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym. Prosimy o telefoniczne ustalenie sposobu odbioru reklamowanego odbiornika (nr tel. <nr telefonu>) oraz zwrot wpłaconej przez nas kwoty <kwota> PLN (<kwota słownie>) na nasze konto nr <nr konta>.
Oczywiście jesteśmy gotowi zaniechać odstąpienia od umowy, jeżeli w terminie do <data ostateczna> doprowadzicie Państwo do usunięcia wady lub wymiany odbiornika na nowy, wolny od wad.

<Podpis>

Zał:
    lKopia faktury VAT dokumentująca zawarcie umowy w dniu <data nabycia>l lKopia karty gwarancyjnej odbiornika dokumentująca naprawyl
--------------------------------------------------------------------------------------
Przypominam, że jeżeli nabywca jest konsumentem (osobą fizyczną, nabywającą towar w celu niezwiązanym z prowadzoną działalnością gospodarczą) to lepiej zamiast z przepisów o rękojmi skorzystać ze specustawy i odstąpić od umowy na podstawie "niezgodności towaru z umową". Ja tego zrobić nie mogłem.

Wymuszenie szybkiej reakcji serwisu może się okazać tylko pierwszym krokiem na długiej drodze. Jeżeli szajsung i sprzedawca uznają, że lepiej się kłócić nie obejdzie się bez pomocy sądu. Mam nadzieję, że wykażą rozsądek, ale jestem przygotowany na każde rozwiązanie z wyjątkiem zaakceptowania bzzzzyczącego egzemplarza :)
Źródło: hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=43123